Hayatın Anlamı


Hayatın Anlamı

Hamilelik ve doğum fikri beni her zaman korkutsa da ilk hamileliğimi öğrendiğim anda ''normal doğum yapmak istiyorum'' dedim kendime. Neden mi? Sezaryen beni hep korkutmuştur. Evet normal doğum da korkunç gelebilir ama her şeyin normal olması ve normalinin o olması korkuyu daha çok hafifletti bende. Hamileliğim boyunca çok okudum. Her şeyi.. Bol bol spor yaptım. Spor derken hamile platesi günde yarım saat ve 5 km yol yürüdüm. Ve gerçekten özellikle yürüyüşün çok faydasını gördüğüme inanıyorum.


Hamileliğim boyunca eşim şehir dışında çalıştığı için ayda bir sefer 5 günlüğüne yanımda olabiliyordu. Ailem de başka şehirde olduğundan babam arada yanıma gelebiliyordu çünkü annemin de bir işi vardı. 
Hamileliğimi tek başıma geçirmem bana daha da güç verdi ve gerçekten o zaman ne kadar cesur olduğu görmüş oldum. (Neyse ki ikinci oğluma hamile kalınca ailemin bulunduğu şehirden ev aldık ve onların bulunduğu şehre yerleştik. Bu benim gerçekten çok iyi oldu.)
Hamileliğim süresince hiç aşermedim :) Hiç nazım olmadı. Çünkü nazımı çekecek tek kişi yine bendim :))
Derken doğum yaklaştıkça ağırlaştım haliyle ama yürüyüşüme devam ettim. Derken ilk doğumumda  kontrolümün olduğu sabah kalktığımda doğum belirtisi başlamıştı. Tabi annem senelik iznini almış yanıma gelmişti bu süreçte. Ben doğumun başladığını anneme söyleyince o kadar panik ve heyecan yaptıki o anları hiç unutamam. Hemen bi duş aldım ve kahvaltımı yaptım. Evet kızlar bu kadar sakindim. Şükürler olsun iki doğumumda da sakinliğimi hep korudum. Dua ettim hep.
Hastaneye vardığımızda hemen doğum haneye alındım ve doktor muayneden sonra ''Doğum başlamış'' dedi. İşte o zaman o kadar heyecanlandım ki şimdiye kadar o duyguyu hiç yaşamadım.
İlk doğumda eşim yanımda olamadı malesef çünkü baya uzaktaydı o sıra. Ve ben doğum yaparken daha yeni otobüse binecekti. İkinci doğumda da eşim bayram tatili için gelmişti ve tam gideceği günden 1 gün önce doğum belirtisi başladı. :) 
O da ikinciye kısmetmiş. :)
İki doğumumda gerçekten çok güzel ve özeldi. Hiç bir anını unutamam özellikle kokularını.
İlk doğumumdan sonra yaşadığım iç kanama beni çok korkutsa da ikinci çocuğumu da normal doğumla dünyaya getirdim. Çünkü gerçekten o anı o acıyı yaşamak (doğum sancısı) bambaşka bir şeymiş. Neden mi? Orda deneyimlediğin hayatı başka hiç bir yerde deneyimlemiyorsun çünkü. Tabi ki sağlık sorunlarından sezaryenle doğum yapan çok kişi var. Ama hiç bir sorun yoksa sadece korkularınız için bunu istemiyorsanız kendinizi cesaretlendirin. 
Çünkü dünyada bence her şeyden güçlü olan tek duygu ''Annelik duygusu''dur.



Sevgiler


 Esy.




Bunlar da ilginizi çekebilir

2 yorum

  1. Bunun altına imzamı atarım, normal doğum yaptım ve hiç pişman olmadım. Sezeryan daha da korkunç geliyordu bana, hem sorun yoksa neden olması gerekenden kaçayım ki? Tabiiki korku var ama yine hamile kalsam sonuna kadar normal doğum derim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu kişi normal doğumdan korktuğu için sezaryeni tercih ediyor. Aslında kendilerini bu yönde cesaretlendirseler gerçekten korkulacak bir şey olmadığıını görecekler.. (Doğum sırasında ya da öncesinde olan sorunlardan dolayı sezaryen olanları dahil etmiyorum tabi)

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.